Ha egy weboldalt készítettünk, valószínű az egyik fő célunk az internetes jelenlétünkkel, hogy minél több látogatót tereljünk az oldalunkra,akikből aztán új vásárlókat, ügyfeleket vagy vendégeket szerezzünk magunknak.
A különböző online marketing megoldásokkal érhetjük el azt, hogy rövid idő alatt, minél több emberhez eljusson az internetes címünk.
Az elkészült oldalt csak az fogja megtalálni aki, ismeri az oldal címét. Közvetlen ismerőseink, kollégáink, akiknek felhívtuk a figyelmüket rá, vagy olyan meglévő ügyfeleink, akik elolvasták névjegykártyánkon az internetes címünket.
Ez így egy elég lassú és fáradságos munka és a célunkat sem értük el vele. Megoldás az online marketing, amivel különböző csatornákon keresztül eljuttatjuk az üzeneteinket a célcsoportunkhoz, szem előtt tartva a mérhetőség fontosságát és, hogy milyen arányban térül meg az erre fordított költségünk?
SEM (Search Engine Marketing)
Weboldalunk minél előnyösebb helyezésének elérése a kereső találati listáján. (SEO - Search Engine Optimization)
Hirdetjük weboldalunkat. Legyen az a Google kereső, közösségi oldal vagy bármilyen online felület. (SEA-Search Engine Advertising)
Ma már az emberek 99%-a a Google keresőt használja, ha valamit szeretne megtalálni az interneten. Nagy részük az első két találati oldalból választ.
Az optimalizálás célja, hogy bizonyos, a vállalkozásunkkal kapcsolatos szavak beírásánál, minél előnyösebb helyezést érjünk el a Google találati listában. Marketing szempontból gyakorlatilag ez egy "ingyenes" reklám weboldalunk és cégünk számára.
Egy elég bonyolult és összetett munka, mert a Google kb. 200 szempont alapján vizsgál egy weboldalt, hogy azt hova helyezze a találati listában, amit folyamatosan változtat. Ez nem egy olyan feladat, mint elkészíteni az oldalt. Az alapbeállításokkal is lehet nagyszerű eredményeket elérni, de hogy ezt meg is tudjuk tartani, sajnos folyamatos utómunkálatokra van szükség, hiszen mindig jönnek új cégek akiknek ugyan ez a céljuk.
Google keresőben történő hirdetés és weboldalakon történő reklámozás. Hirdetési kampányok a Facebook-on.
A 200 Google szempont két eleme a weboldal kora, illetve látogatóinak száma. Ha mi egy friss oldal vagyunk, és nem nagyon van látogatónk, valamint nagyon erős a konkurencia jelenléte, elképzelhető, hogy nem sikerül jó helyre optimalizálni magunkat. Ez nem egy olyan feladat, mint elkészíteni az oldalt. Az alapbeállításokkal is lehet nagyszerű eredményeket elérni, de hogy ezt meg is tudjuk tartani, sajnos folyamatos utómunkálatokra van szükség, hiszen mindig jönnek új cégek akiknek ugyan ez a céljuk.
Kereső hálózatban történő hirdetés. A Google kereső találati lista tetején, kiemelve jelenít meg minket, ha valaki egy számunkra fontos szót ír be a keresőbe. Csak azért fizetünk, ha valaki rákattint a hirdetésünkre. (PPC-Pay-Per-Click)
Display hálózatban történő hirdetés.Ekkor különböző képes és szöveges hirdetéseket helyezhetünk el több ezer weboldalra. Természetesen olyan oldalakra érdemes ahol a mi célközönségünk található. Egy jól beállított célzással rendkívül nagy eredmények érhetőek el.
Ha egy potenciális ügyfelekből álló bázist szeretnénk építeni az egyik legjobb megoldás az email adatbázis kiépítése. A weboldalunkra először érkező látogatók nagy része csupán tájékozódik termékünk vagy szolgáltatásunk iránt. Az oldalt átfutva távozik és a konkurencia oldalait is felkeresve, valamikor később hoz egy döntést. Vagy tőlünk rendel, vagy nem. Ha ő komolyan vásárolni szeretne akkor az oldalunkra elhelyezett űrlap kitöltésével feliratkozik hírlevelünkre. Ez az eladási folyamat nulladik lépése.
A feliratkozásra többféle módon ösztönözhetjük. Pl: részletes tájékoztatóhoz történő hozzáférés, törzsvásárlói kedvezmény kupon stb… Amikor napok vagy hetek múlva megérik a vásárlás szándéka, már nem fognak minden weboldalra emlékezni amiket korábban felkerestek a témával kapcsolatban. Ha mi a különböző hírleveleinkkel emlékeztetjük létezésünkre és esetleg bármilyen érték hozzáadásával kiemelkedünk a konkurencia ajánlatai közül akkor nagy mértékben növeljük esélyeinket az eladásra. Egy több száz főből álló, termékünk vagy szolgáltatásunk iránt érdeklődő email adatbázis nagy érték!
Rövid kisfilmek vállalkozásunkról
Képek, feliratok és animációk segítségével egy figyelemfelkeltő videó vágása és összeillesztése. A hatás kedvéért megfelelő zenei kíséret teszi egésszé az összképet.
Az így kapott rövidfilmet felhasználhatod a weboldaladon, a közösségi médiában vagy videómegosztó portálokon. Egy kép felér 1000 szóval. Akkor egy videó...?
MIÉRT VAN SZÜKSÉG LOGORA?
Ha van egy vállalkozásunk, feltételezem, hogy fontos számunkra a konkurenciával szembeni eredményesség és piaci részesedésünk növelése az adott területen. Nyilván van egy módszer, ami alapján működünk. Az teljesen mindegy milyen, ha mi azt gondoljuk jó útnak és eredményesek vagyunk benne. Akarva akaratlanul egy brand-et, márkát építünk a vállalkozásunknak. Marketing szempontból ennek a márkának a közvéleménybe épülését és a velünk való azonosítását kell valahogy elérnünk.
Azt, hogy ha valaki ránéz egy általunk létrehozott képre, az azonnal tudja, hogy kik vagyunk, mit csinálunk, miben vagyunk mások, mint a többiek. Többek között ezért van szükségünk egy logóra. Miért van az,hogy ha valaki lát egy M-betűt ami íves a tetején, az azonnal tudja mi az? Mit kap ott? Milyen áron? Milyen minőségben? stb..Ehhez kellett egy logó is.
Fontos, hogy tudjuk, hol akarjuk a logonkat megjeleníteni. Más fájl formátumú logó kell a különböző felhasználási területekre.
Ha van egy szép, sok színből álló, három dimenziós, viszonylag bonyolult logónk, ami nagyon jól mutat egy honlapon vagy egy levélpapíron, azt nem lehet egy pólóra, sapkára, különböző textilekre és tárgyakra nyomatni vagy hímeztetni. Még cégtáblánkon sem lehet megfelelő minőségben elhelyezni.
Egy vektorgrafikával elkészített logo szinte minden területen alkalmazható.
Kicsinyítéskor kivehetőek a részletek, és jól olvasható a cégnév, valamint nagyításkor nem tartalmaznak hibákat. Erős kontrasztot alakítunk ki a színek és betűk között, így szürke környezetben is kiválóak. Világos és sötét hátterű logókat is készítünk, hogy minél több területen felhasználhatóak legyenek. Nem alkalmazunk árnyékolást és színátmeneteket, amelyek nyomtatáskor, vagy egyes készülékeken torzíthatják a logót.
Az igényfelmérés emailben vagy telefonon keresztül történik. Színek, betűtípusok, elrendezés és stílus Vázlatot készítünk, amit 2-szer módosítunk a végleges logó kialakításáig. Elfogadást követően átadjuk a logót ai. eps. jpeg. és háttér nélküli png. formátumban.