Mi az a digitális marketing?

Digitális Marketing az egyik legnagyobb és legköltséghatékonyabb csatorna amely világszerte elérhető. Márkák, termékek és szolgáltatások, a fogyasztók számára történő értékesítésére vagy promóciójára használhatjuk.

Digitális marketing = keresőmarketing + közösségi média marketing + e-mail marketing + referencia marketing + tartalommarketing + design

Keresőmarketing

(Search Engine Marketing – SEM)

keresőmarketing az internetes marketing egyik formája, amely a weboldalak népszerűsítését jelenti a keresőhálózatokon.
Két csoportra osztható:

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
(Search Engine Optimization – SEO)

Nem fizetős

Leendő vásárlóink vagy ügyfeleink a Google keresőben egy terméket vagy szolgáltatást keresve találnak ránk. Egy szót (kulcsszó) beírva és a keresés gombot megnyomva kap egy listát a találatokról, melyek tartalmazzák a lekérdezéskor beírt kifejezést. Cél az, hogy cégünk az első vagy második oldalon megtalálható legyen. Ez egy lassú folyamat viszont hosszan fenntartható. Ezek a nem fizetett természetes találatok melyeket organikus találatoknak nevezünk.

FIZETETT HIRDETÉS
(Search Engine Advertising – SEA)

Fizetős

Itt két dologért tudunk fizetni :

  • Az egyik, hogy gyakorlatilag megvesszük az első pontot. Azt, hogy jó helyezést érjünk el azon a bizonyos találati listán amit fent említettünk.
  • A másik pedig a Google display hálózaton történő hirdetés. Több mint kétmillió webhelyből, videóból és alkalmazásból álló hálózat, ahol megjelenhetnek a Google-hirdetéseink.
    Ez egy gyors folyamat és adott esetekben elég komoly pénzekbe is kerülhet.

Ezek a fizetős reklámozások általában Pay Per Click (PPC) rendszerben működnek. Azaz, csak akkor fizetünk ha rákattintanak a hirdetésünkre.

Közösségi média marketing

(Social Media Marketing – SMM)

A Facebook, a Twitter, a LinkedIn, a YouTube, a Google+ vagy más közösségi médiahálózatokból forgalom irányítása a honlapunkra.
Közösségi média marketing
 = Közösségi média optimalizálás + Közösségi média hirdetés

Két csoportra osztható:

KÖZÖSSÉGI MÉDIA OPTIMALIZÁLÁS
(Social Media Optimization – SMO)

Nem fizetős

Különböző tevékenységekkel célzott forgalom irányítása weboldalunkra a közösségi médiahálózatokon keresztül.
Például a bejegyzések írása, állapotfrissítések közzététele a médiaprofilokban, találkozók szervezése, hírnevek kezelése, értékelés / lekérdezés, felhasználói visszajelzések, RSS-hírcsatornák, videó / fotómegosztó oldalak használata és még sok más.

KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN TÖRTÉNŐ HIRDETÉS
(Social Media Advertising – SMA)

Fizetős

Hirdetések elhelyezése a Facebookon, a Twitteren, a LinkedIn-en, a YouTube-on és más közösségi médiaoldalakon. Márkát, terméket vagy szolgáltatást hirdethetünk. Ezeket a hirdetéseket a közösségi médiák hirdetési platformjai szolgáltatják, ahol a hirdetők pénzt fizetnek hirdetéseik megjelenítéséért.

Böngéssz a közzétett tartalmaink között.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.