Sitexweb PR digital marketing

Mi az a digitális marketing

A Digitális Marketing az egyik legnagyobb és legköltséghatékonyabb csatorna amely világszerte elérhető. Márkák, termékek és szolgáltatások, a fogyasztók számára történő értékesítésére vagy promóciójára használhatjuk.

Digitális marketing = keresőmarketing + közösségi média marketing + e-mail marketing + referencia marketing + tartalommarketing + design

SEO SEA SEM SMO SMA SMM Sitexweb 1

Keresőmarketing

(Search Engine Marketing – SEM)

A keresőmarketing az internetes marketing egyik formája, amely a weboldalak népszerűsítését jelenti a keresőhálózatokon.

Két csoportra osztható:

Keresőoptimalizálás

(Search Engine Optimization – SEO)
Nem fizetős

Leendő vásárlóink vagy ügyfeleink a Google keresőben egy terméket vagy szolgáltatást keresve találnak ránk. Egy szót (kulcsszó) beírva és a keresés gombot megnyomva kap egy listát a találatokról, melyek tartalmazzák a lekérdezéskor beírt kifejezést. Cél az, hogy cégünk az első vagy második oldalon megtalálható legyen. Ez egy lassú folyamat viszont hosszan fenntartható. Ezek a nem fizetett természetes találatok melyeket organikus találatoknak nevezünk.

 

Ezek a fizetős reklámozások általában Pay Per Click (PPC) rendszerben működnek. Azaz, csak akkor fizetünk ha rákattintanak a hirdetésünkre.

Keresőhálózatokon keresztüli hirdetés

(Search Engine Advertising – SEA)
Fizetős

Itt két dologért tudunk fizetni :

  • Az egyik, hogy gyakorlatilag megvesszük az első pontot. Azt, hogy jó helyezést érjünk el azon a bizonyos találati listán amit fent említettünk.
  • A másik pedig a Google display hálózaton történő hirdetés. Több mint kétmillió webhelyből, videóból és alkalmazásból álló hálózat, ahol megjelenhetnek a Google-hirdetéseink.
    Ez egy gyors folyamat és adott esetekben elég komoly pénzekbe is kerülhet.
SEM Marketing

Közösségi média marketing

(Social Media Marketing – SMM)

A Facebook, a Twitter, a LinkedIn, a YouTube, a Google+ vagy más közösségi médiahálózatokból forgalom irányítása a honlapunkra.

Közösségi média marketing = Közösségi média optimalizálás + Közösségi média hirdetés

Két csoportra osztható:

Közösségi média optimalizálás

(Social Media Optimization – SMO)

Nem fizetős
Különböző tevékenységekkel célzott forgalom irányítása weboldalunkra a közösségi médiahálózatokon keresztül.
Például a bejegyzések írása, állapotfrissítések közzététele a médiaprofilokban, találkozók szervezése, hírnevek kezelése, értékelés / lekérdezés, felhasználói visszajelzések, RSS-hírcsatornák, videó / fotómegosztó oldalak használata és még sok más.

Közösségi médián keresztüli hirdetés

(Social Media Advertising – SMA)

Fizetős
Hirdetések elhelyezése a Facebookon, a Twitteren, a LinkedIn-en, a YouTube-on és más közösségi médiaoldalakon. Márkát, terméket vagy szolgáltatást hirdethetünk. Ezeket a hirdetéseket a közösségi médiák hirdetési platformjai szolgáltatják, ahol a hirdetők pénzt fizetnek hirdetéseik megjelenítéséért.