Mindent meg kell tenni, hogy a Google szeresse az oldalunkat
 

Egy rendszeresen, értékes tartalommal frissülő honlapnál, webáruháznál jelentős mennyiségű látogató érkezik az internetes keresésekből. Hazánkban az emberek több, mint 90 %-a a Google keresőjét részesíti előnyben. Mindent meg kell tehát tenni, hogy a Google szeresse az oldalunkat, minél előkelőbb helyet foglaljunk el a keresőkben, hisz így ingyen juthatunk értékes látogatókhoz. Már pedig a Google szereti a mobilbarát oldalakat.

A Google legújabb bejelentése szerint 2015. április 21-től bünteti, vagyis hátrébb rangsorolja azokat a honlapokat, amik nem mobilbarátok, vagyis nem készítették fel arra, hogy bármilyen mobileszközön teljes körűen használható (reszponzív), jól olvasható legyen. A mobilos keresések során innentől kezdve előnyt élveznek azok a weboldalak, amelyek a hordozható eszközökön is jól használhatóak.

A változással a Google lerontja a mobilon nem megfelelően működő oldalak rankingjét (minőségi besorolás) a mobilos keresések során. Ez azt jelenti, hogy ha nem eléggé mobilbarát az oldal, akkor hiába jól kereső optimalizált az oldal, rosszabb helyezést fog el érni a mobilos találati listákon. Ennek pedig az lesz a következménye, hogy kevesebb mobilos keresési forgalomra számíthatunk. Hosszú távon ez nagyon fájó tud lenni, hisz hatalmas ütemben és folyamatosan nő a mobil internetezők száma.Azok a weboldalak, amelyek nem rendelkeznek mobilbarát megjelenítéssel komoly piacvesztésre számíthatnak.

Érdemes mielőbb megoldani, hogy a weboldalunk tökéletes mobilos élményt biztosító, reszponzív legyen.

Mitől lesz mobilbarát az oldal?

 

A Google rengeteg ingyenes eszköze között mobilbarát teszt is elérhető. Ide kattintva pár perc alatt bárki leellenőrizheti, mennyire mutat jól az oldala a mobil eszközökön. 

A legfontosabb kritériumok, amik egy honlap vagy webáruház mobilbarátságához szükségesek:

mobilbarát megjelenés: megfelelően alkalmazkodik a mobilképernyő felbontásához, kis képernyőn is tökéletes böngészési élményt nyújt. Minden oldal megtekinthető mobilon is, de nem mindegy, hogy egyszerűen navigálható-e, minden funkció elérhető-e.
gyors betöltési sebesség: A felhasználók a számítógépen böngészve is türelmetlenek, mobilos internetezésnél még fontosabb, hogy a keresett oldal és információ villámgyorsan betöltődjön. A betöltési sebességet több minden befolyásolja, pl. kódolás, képfájlok mérete, tárhelyszolgáltatás minősége, stb. Meg kell találni az optimális tartalmat, hogy az oldal gyors maradjon.
oldal elemeinek működése: A Google azt is figyeli, hogy a felhasználók végre tudnak-e hajtani minden műveletet a mobileszközök használatával is. mobilböngészőben is.

A Google minőségi kiszolgálásra törekszik, ezért fontos számára, a mobilon böngészőknek is minőségi oldalakat mutasson. Érdemes tehát az új oldalakat eleve az új elvárások szerint, mobilra szabottan tervezni, a régieket pedig átalakítani reszponzívvá. A magyar internetezők több, mint fele rendelkezik okos telefonnal vagy tablettel, amit rendszeresen használnak netezésre, keresésre és vásárlásra is.

A Google korábbi adatai szerint a keresések közel felét ma már mobileszközökről hajtják végre. Magyarországon ez az adat még 15% körül alakul, ám nagyon dinamikusan nő, és egyes területeken a mobilról érkező látogatók aránya akár 30% felett is lehet. Éppen ezért az új rangsorolás jelentősen kihathat a weboldalak látogatói forgalmára, és ezáltal a weboldalak piaci helyzetére is. 

A változással komoly piaci előnyökre lehet szert tenni. A magyar weboldalak jelentős részének még nincs mobilra optimalizált változata, így aki gyorsan reagál a változásokra igen sok új látogatót és ezzel bevételt szerezhet.